Parkinson Hastaları Engelli Aracı Alabilir mi?

Parkinson hastalığı her çeşit kesimde ve insanda görülebilecek bir hastalıktır. Ancak zamanla ve bünyeye göre bu durum farklılık gösterir.

Her yaşta görülmesine rağmen bu konuda çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda hastalık en çok 40 ile 70 yaş aralığında görülür. Bu sebeple genç jenerasyonda sık rastlanan bir hastalık değildir. Yüzde 4 ile 6 aralığında ise orta yaş grubunda görülür.

20 ile 40 yaş aralığı dediğimiz ortaya yaş aralığında nadir şekilde rastlanır. İlerleyen yaşlarda dikkat edilmesi gereken hastalıklardan biridir.

65 yaş ve ilerisinde ise sonradan ortaya çıkma ihtimali baya düşük görülür. Bu nedenle yüzde 1 ile 2 oranında değişkenlik gösterir. İlerleyen yaşlarda hastalıkların görülme etkisi artar. Bu sebeple 40 ile 70 yaş aralığında Parkinson hastalığına rastlanır.

Parkinson Hastaları Araba Kullanabilir mi?

Parkinson hastaları aşamalarına göre bazı aktiviteleri yapamaz hale gelebilirler. Bunlardan bir tanesi ise araç kullanımı olarak karşımıza çıkar. Hastalar evrelere ve etkilere göre bu durum içerisinde zorluk çekebilirler.

İleri derecede hastalıktan etkilenen kişiler araba kullanamazlar. Çünkü aracın koordinasyonu ve dengesini sağlama noktasında zorluk yaşarlar. Bu nedenle sıkıntılı süreç geçirilir.

Parkinson hastaları eğer çok etkilenmemiş bir durumda ise veya hastalığın başında ise araç ve araba kullanımı yapabilirler. Bu sayede trafikte diledikleri gibi seyir edebilirler. Burada önemli olan hastalığın kişiye etkisi ve yaş durumu olacaktır. Etkiye göre hareket etmek daha doğru olur.

Araba kullanamayacak aşamadaki kişiler ailesinden yardım almalıdır. Ayrıca bütçe konusunda imkan bulunuyor ise şoför yardımı almakta mantıklı olacaktır. Duruma göre eşten veya çocuklardan yardımda alınabilir. İleri derecede parkinson hastalığı görülmüyor ise kişi normal sınıf ehliyet alabilir. Bu sayede ehliyet ile normal araç kullanımı olur.

Engel durumu yüzde 40 ve üzeri durumlarda H sınıfı ehliyet almak gerekir. Yüzde 40 oranından yüzde 90 oranına kadar olan kişilerin H sınıfı ehliyet alması şarttır. Yüzde 90 ve üzeri için kendilerinin kullanmasına izin verilmez.

Parkinson Hastaları Engelli Sayılır mı?

Parkinson hastalığına sahip kişilerin merak ettiği konulardan biride engelli sayılıp sayılamayacağı durumudur. Hastalar duruma ve hastalığın evrelerine göre şekillenir. Genellikle parkinson hastalarına yüzde 3 ile 4 oranında engelli raporu verildiği görülmektedir.

Duruma göre bu rapor oranı değişkenlik gösterir. Hastaların yaşadığı zorluklar ve etkilenme biçimlerine göre verilecek raporun yüzdesi şekillenir. Yüzde 40 ve üzeri engelli raporu alan kişiler bütün imkanlardan faydalanma haklarına sahiptir. Bu nedenle oran aşaması önemlidir.

Parkinson hastalarına aşırı derecede büyük bir etkilenme söz konusu değilse veya başka hastalıklar tesir etmiyor ise yüzde 5 e kadar rapor verilir. Bu oranlar değişik durumlara ve etkilere değişebilir. Bu nedenle kesin bir yargı yapmak doğru olmaz. Ancak genel kitle üzerinde oluşan vakalar bu yönde şekillenir.

Parkinson Hastaları Engelli Aracı Satın Alabilir mi?

Parkinson hastalarının ve yakınlarının en merak ettiği konulardan biride engel durumu ve engelli aracı teminidir. Hastaların engelli aracı alma hakkı olup olmadığı merak edilir.

Engelli araçları adından anlaşılacağı üzere engelli olan kişilerin aldığı ve kullandığı araçlardır. Bu araçlar engel raporuna göre indirimli şekilde alınabilir. Merak edilen konulardan biri ise ÖTV muaf konusudur.

Engelli raporu yüzde 90 ver üzeri olan kişilerde ÖTV vergisinden muaf olunur. Bu sayede daha ucuz şekilde araç alınır. Fakat yüzde 90 oranından dolayı yakınlarının gerekli evraklar ile aracı kullanması gerekir.

Bununla birlikte yüzde 40 oranı ve üzeri kişilerde ÖTV indiriminden faydalanırlar. Fakat oran bu seyirde olduğu taktirde H sınıfı ehliyet alınmalıdır. Bu nedenle oran ve hastalık türü gibi etkenlerde önemlidir.

Parkinson hastalarında ise bu durum daha farklıdır. Çünkü Parkinson hastalarına genellikle yüzde 2 ile 5 aralığında engelli raporu verilir. Bu sebeple ÖTV indirimi pek görülmez. Çünkü parkinson hastaları normal araç kullanabilirler.

İleri derecede hastalar ve denge sorunları var ise o zaman normal araç kullanmazlar. Burada hastalık etkisi önemlidir. Ancak genellikle yüzde 40 engel raporu alacak seviyeye eriştiği görülmez.