Baş Ağrısı Tedavisi Fiyatları 2023

Baş ağrısı sorunu hemen hemen herkesin yakalandığı bir hastalıktır. Abş ağrılarının bir çok sebepleri olabilmektedir. Bazı baş ağrıları kısa bir süre içerisinde sona ererken bazıları da günlerce süründürebiliyor. Baş çevresinde meydana gelen çoğu zaman günlerce süren bir durum olan baş ağrısında bir çok yan etkende görülebilmektedir.

Genellikle bulantı ve ışığa ışıya karşı hassasiyet gibi yan etkenlerinde bulunduğundan şikâyet eden hastalar baş ağrılarından oldukça şikayetçi olabiliyor. Baş ağrısı hastalığı bir çok sebepten dolayı kendini gösterebilir. Örneğin vücudun aşırı yorgun ya da gribal enfeksiyonun eşlik ettiği gibi bir çok yan sebebinde görüldüğü baş ağrısı şikayeti olabilmektedir. Bu durumda baş ağrısı hastalığın bir çok çeşidinin ve sebebinin olabileceğini de göstermektedir.

Baş Ağrısı Tedavisinin Ortalama Fiyatlara Neler Etki Eder?

Baş ağrısı tedavisinde öncelikle baş ağrısının sebepleri üzerinde durulması gerekmektedir. Bir hastalığın sebepleri belirlenmeden tedavi edilmesi mümkün değildir. Baş ağrısı tedavisi yapılırken ilk olarak hastanın baş ağrısına sebep olabilecek alt nedenlerin araştırılması gerekir. Bu nedenler aynı zaman da baş ağrısı türlerini de açıkça ortaya koyan bir durumdur.

Uzmanlara göre baş ağrısının türleri baş ağrısının sebepleri hakkında da bilgiler verebilir. Bu anlamda baş ağrıları 4 tipe ayrılmıştır. Migren tipi baş ağrılarında şiddetli baş ağrısı şikayetine bir de bulantı da eşlik eder. Bir hafta içerisinde birden fazla tekrar etmiş olması migren tipi olarak ifade edilir. Küme tipi baş ağrısı ise alerjik aylarda yani sonbahar ve ilkbaharda sıklıkla meydana gelir. Göz bölgesinde sulanma görülmesi de en sık rastlanan belirtisidir.

Gerilim tipi baş ağrısı da yaygın olarak hastaları rahatsız eden bir tür olarak karşımıza çıkar. Ancak bu türde hastalık başka bir hastalığı da belirtmez. Bu nedenle bu ağrı türünün sebebi de kesin olarak belirtilemez. Hastalar bu ağrı türünde genellikle şikayette bulunurken kafatasında bir baskı hissettiklerini aktarırlar.

Son olarak da nevraltik tip bağ ağrısında ise sinir uçlarında aşırı gerilme meydana gelir ve hastalar birden bire ortaya çıkan baş ağrılarından söz eder. Görüldüğü gibi bir baş ağrısının bir çok sebebi ve türü olabilir. Bu durumda da baş ağrılarının tedavisinde uygulanacak yönteme göre de tedavi ücretleri belirlenmektedir. Ayrıca tedavinin yapılacağı sağlık kuruluşu, bu kuruluşun bulunduğu yer doktorun tecrübesi gibi bir çok dış etken de baş ağrısı tedavi fiyatlarında etkin rolü olan konulardır.

Baş Ağrısı Tedavisi Ücreti Kredi Kartı İle Ödenebilir Mi?

kredi kartı ile ödeme

Kredi kartı kullanımı sağlık alanında da kullanılmaktadır. Kredi kartı kullanımının yaygınlaşması ve bir çok iş yerinde kullanılması sağlık kuruluşlarında da kredi kartının kullanılmasının önünü açmıştır. Baş ağrısına yönelik tedavi veren sağlık kuruluşları ve klinikler genellikle kredi kartı ile ödemelere olanak sağlayan kuruluşlardır.

Bu kuruluşlarda kredi kartı ile aldığınız hizmetin bedelini ödeyebilirsiniz. Ancak kredi kartı ile yapılan ödemelerde önemli olan bir konu bulunmaktadır. Bu konu kredi kartı ödemelerinde ödemenin peşin olarak yapılmasıdır. Zira bir çok kişi kredi kartı ile yapılan ödemelerde taksit işlemi yapılıp yapılamayacağını da sorabilir. Ancak sağlık kuruluşlarında alınan hizmetin kredi kartına taksit yapılabilmesi söz konusu değildir.

Özel Hastanelerde Baş Ağrısı Ameliyatını Sigorta Karşılıyor Mu?

Özel hastanelerde de yapılan bazı ameliyatlarda SGK ameliyat masraflarının tamamını ya da bir kısmını karşılamaktadır. Bu hastalıklar SGK kapsamına alınan hastalıkların ameliyatında geçerli olan bir süreçtir. Ancak baş ağrısı tedavisinde hastalığın nedenleri belirlenerek ameliyat olup olunmayacağı bir uzman doktor tarafından belirlenir.

Baş ağrısı tedavileri genellikle ilaç tedavisi yürütülerek atlatılabilecek bir sağlık problemidir. Ancak baş ağrısına eşlik eden yan bir hastalık da baş gösterdi ise o zaman uzmanlar eşliğinde bir yol haritası çıkarılır. Hastalar tedaviye başlanmadan önce SGK kapsamında olan ameliyatların hangileri olduğu ile ilgili olarak sağlık kuruluşlarından ya da SGK’dan detaylı bilgi alabilirler.

Aldıkları bilgiler doğrultusunda da özel hastanelerde ameliyatın SGK kapsamında olanları öğrenilir ve hastalar buna göre bir yol haritası çizebilirler. Ayrıca hastaların tamamlayıcı sağlık sigortalarının varlığı da özel hastanelerde olacakları ameliyatlar için geçerli olur. Bunun için sağlık kuruluşundan bilgi almak daha uygun olur.

Hastane

Özel Hastanelerde Baş Ağrısı Ameliyatı Ne Kadar?

Özel hastanelerde baş ağrısı ile ilgili olarak çalışılan bir bölüm olabilir. Bu bölümler sadece baş ağrıları ve bunların sebepleri üzerine araştırmalar yapan bir klinik olarak çalışır. Tedavi fiyatlarının belirlenmesi için ise sağlık hizmeti alınan sağlık kuruluşunun fiyat politikası ne ise buna göre bir maliyet çıkarılmaktadır.

Özel hastaneler bu anlamda birbirinden bağımsız olarak çalışmaktadır. Her özel hastanenin kendine özgü bir fiyat politikası vardır. Hastaya uygulanan tedavi ve yöntemlerin sayısına göre, hizmet alınan doktorun tecrübesine göre, hizmet alınan ekibin kalitesine göre bir çok dış etmen de fiyat politikasında etken olabilir. Bu durumda baş ağrısı tedavisi için hangi sağlık kuruluşuna gidilecek ise o sağlık kuruluşundan fiyat politikaları hakkında da detaylı bilgi alınmasında yarar vardır.

Ayrıca hastalar fiyat konusunda hassas iseler o zaman da birkaç sağlık kuruluşundan fiyat alarak tedavi sürecine başlayabilirler. Ancak yapılacak tedavinin ücretinden önce hastalar hizmeti alacakları sağlık kuruluşunun ve doktorun tecrübesine odaklanmaları uygun olabilir.

Baş Ağrısı Ameliyatı Devlet Hastanesinde Yapılır Mı?

Her baş ağrısının tedavi süreci ve yöntemi birbirinin aynı değildir. Tedavi için bir çok yöntem kullanılabilir. Şikayetin iyileşmesi için tıbbi bir müdahale yapılabileceği gibi bazen de hastaların evde tedavi edilmesine olanak sağlanabilir. Tek başına baş ağrısı şikayeti ameliyat yapılması için geçerli bir sebep değildir.

Baş ağrısı eğer başka bir hastalığın yan belirtisi olarak hastayı rahatsız ediyor ise bu gibi durumlarda uzmanların görüşü alınarak baş ağrısının ameliyatı söz konusu olabilir. Ancak basit bir baş ağrısının tedavi yöntemi cerrahi bir müdahaleden önce ilaç tedavisi ile yapılabilmektedir. Hatta bazı baş ağrılarında ilaç kullanımı hastalığın giderilmesine değil hastalığın yatıştırılmasına hizmet edebileceği için ağrının kaynağına inilmesi gerekir. Böyle durumlarda hastalar öncelikle sıcak ya da soğuk kompleks deneyebilir.

Karanlık bir oda da gözlerini dinlendirebilirler. Masaj da baş ağrılarının hafiflemesinde önemli bir yer oynar. Bu gibi yöntemlerin işe yaramadığı durumlarda hastalar ilaç tedavisine başvurabilirler. Ancak baş ağrılarının nedenlerinin araştırıldığı bazı kliniklerde vardır. Bu klinikler ağrının sebeplerinin saptanabilmesi için bir takım yöntemler kullanarak hastalığın nereden kaynaklandığına odaklanır.

Devlet hastanelerinde ise bu klinikler bulunmayabilir. Dolayısıyla her devlet hastanesinde baş ağrısı tedavisi ya da ameliyatı yapılamayabilir. Bazı büyük şehirlerde ağrıları araştıran klinikler de vardır. Hastalar bu kliniklere başvurarak hastalıklarının seyrine etki edecek hatta baş ağrılarının giderilmesine etki edecek tedaviyi alabilirler.

Devlet hastanelerinde de birçok ameliyat başarılı bir şekilde yapılabilmektedir. Ancak her devlet hastanesinin kapasitesi ve bünyesinde çalışan uzman doktor sayısı birbirinin aynı olamaz. Bu nedenle de her devlet hastanesinde her ameliyatın yapılabilmesi de söz konusu değildir.